Csatlakozz szellemi műhelyünkhöz! Ingyen.







Gyakoroljunk együtt, szeress mindent!
Nézz szét oldalamon!
1. Keressük egymást! 2. Gyere el és próbáld ki! 3.Kérdéseidet tisztázuk!
Segítek és figyelek, vigyázok rád! Szeretlek!

A meditáció és az Önszeretet fontos lépései - A létezés öröme!

Válj a saját mozid megfigyelőjévé! Élvezni fogod!

Több tradíciót megtapasztalva a saját megélésem alapján állítottam össze egy folyamatot. Ez nem több, mint az Én nézőpontom gyakorlati oldala. Megfigyelésem szerint jellemzően a leírtakon halad végig sorban vagy párhuzamsan a legtöbb meditáló tradíciótól függetlenül.  Hogy a tudatos megfigyelésig eljussunk és onnan a puszta lézetés öröméig,  elsőként egy abszolút "semlegességgel/ nem ítélkezéssel" tudó  megfigyelő képességét kell elsajátítanunk. Eljutni a szemlélésig. Ez törtönhet percek vagy évek alatt.
( Ha szeretnéd elkezdeni, letölthető meditációkat itt találsz »» )
1. Koncentráció

A csapongó elménkkel valamilyen tudatos viszonyba kell kerülni. Egyik ilyen módszer a gondolatok lecsökkentése vagy szabad áramlásának engedése ráfigyelő koncentrációval. Az egyes hagyományok másképpen használják és értelmezik ezt. De mindenképpen az egyik alapvető lépés. Van ahol a fókuszálást értik alatta, van ahol a inkább az érzelmek tudatában lenni, és más tradíciókban pedig egy úgynevezett nem fókuszált koncentráltsgról beszélünk, ha lehet azt mondani térszerű koncentrálás. Tehát mindenkinek és minden tradíciónak van egy képzete vagy koncepciója a koncentrálásról. Vélhetően azért, mert az adott tradíció vezetője azon keresztül tapasztalt meg valamit, így ez a sok közül az egyik jó megközelítés. Az én tapasztalatom az volt, hogy amíg pl. koncentráció segítségével nem csillapítottam az elmém, addig csak annak gondolati sodrásában voltam. Persze ez nem azt jekenti, hogy, nincsennek gondolatok, hanem egyszerűen valamilyen módon tudunk már "koncentrálni", nem a gondolatainkkal sodródni.

2. Tudatosság - tudunk a dolgokról

Ahogyan a koncentrációt, úgy a tudatosságot is a meditációban lehet a legjobban gyakorolni. A meditáció alatt tulajdonképpen gyakoroljuk a gondolataink megfigyelését, annak keletkezésének és eltűnésének észlelését.  És ha semmi extra nem történik a meditációdban, a hétköznapokban érezni fogod hatását azáltal, hogy ura vagy magadnak és a helyzetnek. A tudatosságnak napjainkban egyre többen felismerik a jelentősségét :). A mindfulness-t (jelentése tudatos jelenlét, éber figyelem) már sokan a nyugati világban is beépítették a mindennapokba. Valójában annyit jelent, hogy uralni, tudatában lenni mindennek, ami kívül és belül történik. Beleértve a gondolatinkat, a tetteinket és az érzelmeinket, testi érzéseinket is. Ha ezek tudatában tudunk lenni, akkor elkezdődhet az ezek feletti uralmunk, az irányításunk alá tudjuk vonni. Nem sodor magával a dühünk.  Más szóval nem reakcióból, reflexből teszünk, hanem tudatosan választunk. Ezt  a meditációban történő gondolatok megfigyelése nagyban elősegíti. Tapasztalatom szerint valahol itt kezdünk mélyebben magunkra látni, amely néha nehéz is lehet, de hatalmas tisztító erővel bír.

3. Szemlélő/a tanú: Biztonságos mozizás, élet élvezete!

Uralmunk alá tudjuk tudatosan vonni, pontosabban már csak szemléljük a minket érő vagy bennünk keletkező dolgokat, hatásokat, érzéseket, és ami a leg fontosabb, hogy nem ítélkezünk. (Kontemplálunk, szemlélünk.) Nem fontos, hogy milyennek nevezhetnénk meg, mondhatjuk, hogy jó vagy rossz dolgok, de kevésbé van hatalma felettünk. Mikor ebben az állapotban tartósan tudunk tartózkodni, - amit persze lépésről lépésre a meditáció teljes mértékben elősegít- akkor szinte nem lesznek hatással ránk a szélsőséges dolgok, krízis helyzetben is tudatosan, logikusan és semleges igazsággal tudunk cselekedni és dönteni. Eltűnnek az előítéleteink, legyenek azok pozitívak vagy negatívak. Egyféle semlegesség, amellyel ki tudunk lépni az egyéni látásmódból és egy magasabb szintről tudunk ránézni, amely nem ítélkezik. Ekkor megélésem szerint minden a számomra legmegfelelőbben történik, legyen az bármi, pont úgy jó ahogyan vannak a dolgok. Úgy mondanám ilyenkor kegyelembe esek és legyen az bármi, az szeretően gondoskodik rólam. Számomra egyértelműsíti ezt az, hogy megszaporodnak körülöttem a kedvező dolgok tőlem függetlenül. Nevezhetném ezt véletleneknek is, de bármi legyen mindenképpen egyértelműen észre fogod venni és mély bizalommal tölt el az élettel szemben!

4. Teljes, valódi öröm, szeretett, harmónia

Mondhatnám úgyis, hogy feltétel nélküli öröm, bolgogság... Az univerzális szeretet vagy nevezhetném feltétel nélküli szeretetnek is ebben az állapotban megjelenik. Csak elkezd lenni minden ok nélkül. Nem valamiért, valami előny vagy igényünk kielégítése miatt jelenik meg, hanem csak pusztán önmagáért van egy végtelen öröm, nekem ez olyanféle tágas öröm. Ennek természetes mellékhatása a boldogság, béke, nyugalom, harmónia és kiegyensúlyozottság. Lehetne ezt egyféle ősbizalomnak is nevezni! Kapcsolódás valamihez amit lehet érezni, vagy talán mélyebb önmagunkhoz, mindenestől szeretve"jó és rossz magunkat" is. Már nem akarsz más lenni, mint ami vagy. Tapasztalatom szerit ilyenkor pont úgy jó számomra minden, ahogyan van. Nekem ez a létezés öröme, csak jó lenni, nincs kigondolt dolog, feszülő akarás. ( Ezt a megélést hálásan köszönöm Prakash-nak.) Namaste.

Órák, foglalkozások »

5.Kettőség nélküliség állapota.  

A Ki vagyok Én? és az Isteni kapcsolat megtalálására fókuszál. Ezek közül egyik, az Advaita irányzat áll a legközelebb hozzám. Ahol már nincs a Te és a Másik érzése sem. Én is csak kóstolgatom.
Maharsi: "Amikor az Én teszem érzése megszűnik..."
Sok Advaita tanító van mai világunkban, keresd őket is, mi pedig gyakoroljunk együtt! Srí Ramana Maharsi  - Arunacsala, Pápádzsí, Adyashanti, Ruper Spira, Ganga, Mojii, Tolle, Kalr Rentz, Jhon de Ruiter ...

Órák, foglalkozások »


A Te meditáció kialakítása - De miért is?

Sok-sok elvonuláson láttam elkullogni embereket, hogy Én nem tudok meditálni! Ilyenkor a szíven szakad meg szinte! Hiszek abban, hogy csak nem jó helyen/módon kezdted. Nem az a lényeg, hogy valamilyen ceremóniát megtanulj, hanem hogy meditációdban a mélységet megtaláld, ami segít tovább vinni! A fentieket segíti már a kezdetben elmélyíteni.
Amit megélsz az a tiéd! Egy bizonyos megközelítésből nem vagyunk egyformák, másképen kondícionálódtunk/neveltek, ezért az elején más-más meditáció segít a jelenlegi helyzeteden túllépni.  Segítek megtalálni, hogy Te mivel tudsz a legjobban haladni, de ehhez a Te elszánásod is kell! Namaste!
1. Múlt és a Mi van most?

Egy kötetlen beszélgetés során közösen megnézzük, hogy neked a mostani állapododnak megfelelően mely meditációs forma működne a legjobban. Ez sok dolog befolyásolja, pl. hitrendszered, kondícionáltságodhoz való ragaszkodás mértéke, csakráid állapota, jelenlegi kapcsolataid, félelmeid, halálfélelem, félelem az ismeretlentől,  vágyaid,szerelem, düh, szeretet hiány vagy valamilyen hithez ragaszkodás ... Pl. én folyamatos agyalásban voltam éjjel nappal ami előbb vagy utóbb feszültséget gerjeszt a testben is.

2. Meditációd összeállítása, jelen

Több tradíció meditációiból összeállítjuk veled konzultálva a saját meditációdat, megismertetjük azok miértjét (és a tradíciót ha igényled), hogy a mostani állapotodnak megfelelően a legtöbbet tudj kihozni magadból. Átbeszéljük, hogy a meditációd min fog segíteni, hogyan haladj vele. Lehet, hogy csak magasabb világokat, állapotokat szeretnél megélni, keresed  ki vagyok én kérdésre a választ...! A meditáció segíti a mélyebb önmegfigyelést, segítségével pontosabb képet kapunk magunkról, hogy kik vagyunk vagy éppen nem vagyunk. Az élet összes területén segítségünkre van.

3. Gyakorlat, támogatás. A jövő!

Bármikor szívesen meditálok veled! Közös meditációkon segítem a meditációdat.  Igényed szerint segítek az utadon, konzultálhatsz tapasztalataidról, és kérdésekkel fordulhatsz felénk. Több mesterrel vagyok kapcsolatban, ha valamire mi nem tudok válaszolni mert lehet ilyen is, akkor a megfelelő emberhez irányítalak. Én csak addig tudok segíteni, amit már Én is megtapasztaltam. Ezután máshoz kell továbblépned. De valójában neked kell önmagadat felfedezni, és a már egyébként is benned lévőket felfedezni.
Megemlíteném, hogy nem szeretnék a megmondó, a mindent tudó lenni, benned lévőket elnyomni! Gondolatom szerint ha mindent tudnék meg sem születtem volna. Namaste.

Hírek, aktuális változások

Ha a Facebookon vagy más csatornán nem értesültél a legújabb változásokról, akkor nézz szét itt »

A meditációval mindenkin segítesz! Magadon is!
Szeresd, tiszteld és fogadd el Önmagad és minden embertársadat!
Egyek vagyunk.

Kérdezed: Hogyan kezdjem el? Honnan tudom, hogy jó-e ez nekem?

1. Keressük egymást! 2. Gyere el és próbáld ki! Segítünk! 3. Kapj választ a kérdéseidre!
Jelentkezz nyílt napomra, és találkozhatsz velem, ingyen kipróbálhatod és kérdéseidet is tudjuk tisztázni!
 Több programom első alkalma ingyenes!

Miért jársz jól, ha elkezdesz meditálni?
(Pusztán a létezés mély öröme megjelenik)

Célkitűzésem, hogy örüj pusztán a létezésednek! 3 fő területen lesz jelentős változás életedben, ezek 1. Egészség, 2. Tudatosság, 3. Öröm, szeretet és nyugalom. Segítek, hogy az egyensúly megteremtéséhez mely részeddel van dolgod jobban. A testeddel, elméddel vagy a lelki részedet kell jobban dolgoznod. Gyanítom egy picit mindegyik, én legalábbis így jártam. A meditáció nem külső tanácsadás, hanem egy belső hang segítése.  (Részletekért görgess lejjebb)  Minden, amire szükséged van, egy helyen, így időt és energiát spórolsz meg.
Hogyan kezdjem el? Milyen hatásai lesznek? Hogyan térül meg a befektetett idő? Haladóként merre?
További gyakran ismételt kérdések itt »

Test

1. Egészség és testi harmónia

A meditációk hatására TESTed energikusabb és jobb közérzetet ad. A meditáció alatt energiád szabadul fel, mivel azt nem kötik le gondolataid. Kutatók felmérései alapján, jobban tudsz koncentrálni, tudatosságod miatt tested egészségesebben kezd működni, egyszerűen harmóniába kerülsz saját testeddel. A saját testünk ismeretét elősegíti a meditációban a jóga ászanák, relaxációk, a kundalíni jóga és a szauna meditációk vagy a transz jóga is. A test és a test-tudó sejtjeinek egészséges állapota nélkülönözhetetlen.

Elme

2. Sikeres Tudatosság

 A tudatosság az ELME magasszintű "kontrolja". A Mindfulness (jelentése tudatos jelenlét, éber figyelem) a nyugati világ legújabb divatja (talán sajnos, nem tudhatom). Bár semmi újat nem találtunk ki. A keleti bölcseletekből eredő tudatosság megvetette lábát a nyugati kultúrában is.  Úgy látod majd, hogy sikeresebb leszel a munkádban és a párkapcsolatokban is. Nagy tudósok állítása: Előbb ürítsd ki az elméd, hogy eszedbe jusson a legjobb megoldás. ( Einstein, Ray Dalio)A Vipassana és egyéb önismereti meditációs technikák mai életünk elkerülhetetlen része. Ha tudatában vagyunk a dolgoknak, bármi is történjen mindig javunkra válik, és nevezd bárhogyan, de jobban érzed magad. Keresd a tudatosságot fejlesztő meditatív programokat!

Lélek
érzelmek

3. Öröm, nyugalom, szeretet 

Megjelenik az életedben az az öröm, amikor csak boldog vagy, de nincs ok, csak boldog vagy. "Az jó, hogy semmitől nem függ!"  A TISZTA TUDAT vagy LÉLEK tudja a dolgát. Az elfogadás által a kapcsolataid javulnak, és egyféle áramlásba kerülsz saját életedben MOST! Saját tapasztalatom az, hogy mélyen szerelmes leszel magába az életbe, úgymond felébred benned a mélységes élet öröme. Megszaporodnak a számodra kedvező "véletleneket", tudományos nevén nő a szinkronicitás az életedben. De ez nem különös szerintem, mert magához az élethez tartozik ez. Elkezdenek megoldódni bajaid, anélkül, hogy ráfeszülnél. Szívesebben vagy önmagaddal és másokkal is, a napi gondok a fókuszodat nem veszik el. Elkezded csodálni az embereket, a természetet és magát a LÉTEZÉST. Egyre gyakoribb lesz maga a létezés öröme.

 30 napnyi puszta öröm!
Gyere velünk, Csatlakozz!
Tapasztald meg
30 napnyi meditáció jótékony hatását!
Részletek »

Nem kell tudnod meditálni! Gyere:)

Nem számít, hogy azt hiszed nem tudsz meditálni, vagy már régi motoros vagy, vagyis régóta meditálsz. A közös meditáció erős, mindenkire hat!  Gyere, töltődjünk fel együtt egy kellemes idő eltöltésével! A meditáció mindenre hat, legyen az párkapcsolat vagy munkahelyi kihívás.

A teljeskörű egészség része a meditáció (tudatosság) is. Részletek >>

mobilkepapple

A kelet bölcsességét a nyugat számos résztvevője is felismerte Részletek »»

Meditatív szauna szeansz »

Zenés, mantrás relax és meditatív szauna szeansz. Valahol el kell kezdeni annak is aki még sosem meditált, és ha még nem tudsz csendben üldögélni hosszasan akkor ez neked való. A legősibb meditációs formának, az indián izzasztó kunyhóknak az utódja is lehetne, de már a sámánok is idéztek szellemet ilyen környezetben.   Részletek ».

Speciális meditációs foglalkozások

Murugan
Transz, mélylégzés és "transzjóga"

Egyik kedvenc állapotom a transz.  Átélhetjük a valódi szabadságot, mély szeretetet és tisztább létezést. A test átmozgatása és a transz szükséges. Transz egy valós más állapot. Csupán mélylégzéssel könnyedén elérhető. A régi kultúrákban kelettől nyugatik a mindennapi élet természetes és szerves része volt, mint az alvás. Tehát a kiegyensúlyozott lét nélkülönözhetetlen része... szerintem. A természetes módosult tudat állapotok összekapcsolják a bal és jobb agyféltekét, és egy a mindennapokban nem megélhető megéléseinkkel találkozhatunk. Sok esetben találkozunk a tisztább, valódibb érzéseinkkel. Ez a zenés "extázis jóga" az én megéléseim által egyedire szabott forma, a jóga és a hagyományos törzsi transz ötvözésével. Összefoglalva izzasztó eksztázis, amely meditatív állapotokba visz! Egészségedre.
Részletek »

Mindfuness/ tudatosság kurzus

( Önmegfigyelés, önismeret, uralom magunk felett.) Ezeken az órákon Ken Wilber integrál meditációs módszereivel, az úgynevezett fejlődés rejtett térképeivel dolgozunk. (Ezt megtalálod az integrál meditáció könyvében.) A théma floating technikát is elővesszük szükség esetén. Meditációs állapotban megvizsgáljuk magunkat, és felismerjük viselkedési mintáinkat Mit miért teszünk, mitől félünk vagy mire vágyunk? Ezek hogyan hatnak ránk? Ha ezen kényszerítő hatásokat uralni tudjuk, vagyis tényszerűen rá tudunk tekinteni, akkor nem sodor magával az ár, vagy nem úgy, hogy szenvedői vagyunk. Itt együtt sajátítjuk ez az éberség meditációt, az önmegfigyelést, ami szükséges ehhez a rejtett térképeink feltárásához.
Részletek »

Kundalíni tantra joga

A test és a tested energiáinak karbantartása szükséges. A kundalíni energia lehetőségeiben hatalmas potenciál van, csak az a kérdés, hogy tudsz-e vele bánni? A tantrát sokan a szexualitáshoz kapcsolják, végül is nem alaptalanul. A szakrális csakrát kapcsolják ehhez. Itt inkább csak az energia és a légzés elemeivel a jóga keretein belül maradva dolgozunk. Elsősorban a alsó három csakrával dolgozunk (gyökércsakra, szakráliscsakra és a köldökcsakra), amik a testi jólét alapjai. Dinamikus mozgás, mély légzések jellemzőek!  Ez az óra izzasztó és a zene miatt jó buli. Meditatív hatását a mély légzések és az emelkedett zenék adják, engedjük a test szabad áramlását. A programra előzetes jelentkezés szükséges.
Részletek »

Gondolatok, szokások, cselekedetek tisztítása

1-1 témát érintve meditációban dolgozzuk fel pl. a megbocsátás, téves meggyőződések, öröm vagy szorongás, türelem-düh, alázat,ártalmas cselekedetek, félelem, kedvesség, bizalom,  hit, szeretet-önzés páros...( Uralom gyakorlása reakciós viselkedéseink felett.) Önmagunk és mások számára is ártalmas cselekedetek, gondolatok takarítása. tipikusan ilyen a bosszankodás. Ezeken az alkalmakon meditálunk a bennünk lévő mintázatokon, feltárjuk valahol Önmagunkat zavaró és Önmagunknak ártalmas szokásainkat és cselekedeteinket. Ezeket a vipassana technikáival megpróbáljuk racionalizálni, rátekinteni valós valójukban és forrásukra. "Ha te utálod a szomszédodat, de sokan mások szereti, akkor kinek kell másképpen is látni a dolgokat? És ezzel kinek ártasz a legtöbbet?" Érdemes ezen elgondolkodni.
Részletek »

A meditáció ősi testvérei
(program »)

“A vers a lélek magasabb állapotának otthona”

 

Versek felolvasása hallgatása vagy saját versed bemutatása.  

“A zene, a mantra az ősi kultúrák természetes része, a lélek hangja, nem mai korunk találmánya.”


Zenés 
estek, közös zenehallgatás a magasabb áramlatokban. Közös zenélés, kirtan és mantázás, éneklés. 

“A tánc a lélek testi megnyílvánulása

 


A tánc a meditatív állapotok része, legyen az állva vagy fekve, a lélek szabad megnyílvánulása.

Élet-rendező

Ürítsd ki az elméd, amennyire csak lehet!

Teremts helyet a jónak, a szépen és az igaznak vagy nevezd aminek csak akarod. Csak szemléld ezt és megjelenik benne! Namaste.

Szeresd, tiszteld és fogadd el magad!

Szeresd, tiszteld és fogadd el magad és minden embertásradat! A világ csak belülről változtatható meg, kezd magaddal!

Csatlakozz szellemi műhelyünkhöz! Ingyen.







Gyakoroljunk együtt, szeress mindent!
Nézz szét oldalamon!
1. Keressük egymást! 2. Gyere el és próbáld ki! 3.Kérdéseidet tisztázuk!
Segítek és figyelek, vigyázok rád! Szeretlek!

Miért meditáljunk együtt? Legyünk többen! Szüntessük meg a félelmet kívül és belül!

Ha eltűnik a félelem megjelenik a szeretet!
Ha megjelenik a szeretet eltűnik a félelem.

Talán túlnyomó részt az emberek valamitől félnek, félelemből élnek. Mai világunkban nemcsak belülről, hanem a társadalmi szerkezet - ha szabad így foglmaznom- is magában hordja a félelem koncepcióját. alapvetően a szabályozástól kezdve, a törvényeken át a politikáig szinte mindenhol jelen van. Továbbá sokminden lehet ez, lehet ez, halál, egzisztencia elveszétése, öröklődés, megélhetés ... Milyen jó lenne, ha bárhová mész, mindenhol szerető emberek mindenfelé. Bárhol vagy, bármit csinálsz vagy nem csinálsz mindig van a közeledben aki segít! Felszálsz a buszra, de nincs nálad elég pénz, és hopp valaki segít... Bármit is csinálj és bármi legyen is az eredménye, a lényeg a folyamat, szeretve szeretni és alkotni és másokkal lenni. Sok helyen felismerték azt, hogy a büntetéssel az iskolákban sem érnek el jó eredményeket, legfeljebb a félelmet lehet növelni. Persze itt nem arról van szó, hogy nem kellenek korlátok és irányelvek, nevezhetnénk ezt "szabályoknak" is, de a cél a jobbító vagy nem büntető jellegű felismerés. Hiszem, hogy a belátásnak több útja is van, az egyik legjobb a meditáció. Nem véletlen, hogy a vipassana meditáció, az egyik legjobb belátás módszer a börtönökben is, és ezen módszerekkel csodás jóságos emberekké képesek válni sokan. Így ezt a szerető meditációt érdemes mindenkivel a baj bekövetkezte előtt megismertetni, illetve, átalakulnunk.
A félelemből cselekvés mindig csak az túlélésre elég, de sokan és egyre többen nem csak túlélni szeretnék az életet.

Nem a boldogságért tenni dolgokat, hanem a boldogságból tenni dolgokat!

József Attila : " ezt az emberiséget, hisz ember vagy ne vesd meg"

 Légy tudatos!
Tradíciókat bemutató meditációs otthon.
( Aktuális projekt).

Íratkozz fel hírlevelünkre ha érdekel!
Tradíciós hagyományok meditatív kultúráinak bemutatása egy helyen. Legyen az tiszta kereszténység, hindu, buddhizmus, ős magyar meditációk, indián vagy ausztrál benszülöttek vagy éppen nyugati tradícióktól független meditatív hagyományai. Szeretnénk egy helyet, ahol ezzel egy helyen lehetne megismerkedni és kipróbálni. Egy tisztességes  együtt élni tudó félelem nélküli emberi lét megteremtése. Továbbá meditációs termek állnának rendelkezésre gyerekeknek és más meditálni vágyóknak. Elvonulások professzionális helyszíne és egyéb oktatások otthona legyen. Támogasd, segítsd munkánkat!      Részletek »»